Het geheim van persoonlijke mailtjes

Laatst kreeg ik de volgende vraag:

Ik krijg altijd van die persoonlijke mailtjes van je, dat stel ik erg op prijs. Maar doe je dat nou met iedereen? Dat is toch ongelofelijk veel werk. Want ik neem aan dat er veel meer mensen op jouw website reageren.

En dat is waar. Maar laat ik mijn geheim, en dat van alle echte internet/netwerk marketeers met je delen.

Dat geheim heet: autoresponder

Ik herinner me dat ik jaren geleden met dezelfde vraag zat. Ik had me, voor het eerst, op internet ingeschreven voor een nieuwsbrief. En het ik vond het heel bijzonder en leuk dat ik in iedere mail die ik ontving met mijn naam werd aangesproken. Maar ik vroeg me wel af hoe dat in z'n werk ging. Wel, nu werk ik er al weer jaren zelf mee.

En het gaat als volgt;


  • Stel, je hebt een opt-in page, ook wel landingspagina genoemd. Dat is zo’n website waar je je gegevens op achter laat, vaak omdat je op die manier gratis meer informatie ontvangt over iets dat je interesseert. Trouwens voor het opbouwen van je database/mailinglijst  (het levensbloed van je bedrijf)  is een opt-in pagina heel belangrijk maar daar ga ik het een andere keer over hebben.
    .
    Je hebt deze pagina bij de diverse zoekmachines aangemeld en de leads die hier hun gegevens achter laten wil je verder benaderen. Je vraagt hun naam en e-mailadres en emailadres en je gaat verder contact leggen via email berichten of een nieuwsbrief.

  • Of je hebt via je bedrijf een flinke database van klanten opgebouwd en je wilt ze regelmatig laten weten wat er voor nieuwtjes zijn.

In beide gevallen is het gebruik van een autoresponder ideaal.

Er zijn verschillende bedrijven die deze service aanbieden.

Het voordeel van een autoresponder is dat je niet meer handmatig zelf je mails hoeft te versturen.


Ook als je op vakantie bent gaat alles gewoon door.

Je schrijft bijvoorbeeld 15  follow-up mails, zet die in de autoresponder en stelt in om de hoeveel dagen er een brief moet worden verstuurd. De autoresponder zet, als je dat wilt, zelf de naam van de klant in het bericht. Of  je schrijft een (persoonlijke) nieuwsbrief, die met een druk op de knop, automatisch naar alle inschrijvers van je mailinglijst wordt verstuurd.

Bovendien, mits je met een goede autoresponder in zee gaat, komt 99% van de berichten gewoon bij de klant in de inbox en dus niet in de spambox. Ook een hele belangrijke overweging is, dat als je veel mails via je eigen e-mailadres verstuurt je altijd spamklachten zult krijgen, al doe je het nog zo netjes. In dat geval loop je het risico dat je email adres, zonder waarschuwing, geblokkeerd/opgeheven wordt waardoor je alles kwijt bent.

Ben je van plan regelmatig mails naar klanten te gaan sturen, dan kun je dus eigenlijk niet zonder een autoresponder

Een van de beste en prettigste autoresponders,


met heel veel mogelijkheden die je vroeg of laat ook gaat gebruiken, is Aweber. Hier werk ik zelf naar volle tevredenheid mee en deze wordt ook door de meeste internet/netwerk marketeers aanbevolen. Aweber zorgt ervoor dat 99% van je mail bij de klant komt. Aweber kun je de eerste maand voor 1 euro uitproberen. Klik hier om naar Aweber te gaan.

Een andere autoresponder is enormmail. Dit is een gratis autoresponder.  Helaas worden de mailtjes hiervan nog al eens als spam aangemerkt. Klik hier om naar Enormmail te gaan.

Ik wil je nog wel even meegeven dat de (eerste) keuze van je autoresponder heel belangrijk is. Een opgebouwde lijst in een autoresponder is namelijk haast onmogelijk te verhuizen naar een andere autoresponder. Kies dus heel bewust.

 
Reactie plaatsen