Benader jij prospects meestal als eerste met de zakelijke mogelijkheid?
Als dat zo is, wil ik iets met je delen, dat voor de meeste mensen lijnrecht in gaat tegen het idee dat zij hebben van een netwerkmarketing business.
Waar we in deze bedrijfstak het meeste over horen is hoe eenvoudig het is om snel rijk te worden en bakken met geld te verdienen. Het trieste is dat slechts 2% van alle netwerkmarketers echt veel geld verdient. Dat is een nogal ontmoedigend statistisch feit nietwaar.
Netwerkmarketing is gewoon een distributie kanaal.
Je wordt distributeur en je bent dan als het ware de marketing arm van de company. Je bent nu verantwoordelijk voor het verplaatsen van het product. Dus eigenlijk ben je niets anders dan een tussenhandel zoals bijvoorbeeld de Makro. Het verschil is echter dat jij niet hoeft te beschikken over een gigantische overhead, inventaris of personeel.
Als jij de marketing arm van de company bent, is het dan niet logisch als je je in de eerste instantie druk maakt over de consumptie van het product. Zou je dan niet zoveel mogelijk mensen moeten hebben die je product consumeren, iedere maand, week of dag.
Hoe meer consumptie plaats vindt, hoe succesvoller jouw bedrijf wordt, tenminste als je het ethisch en moreel doet en iemand geen gebakken lucht belooft.
Als je enthousiast en met passie achter je product(en) staat, echt gelooft in wat je hebt, is dit de enige manier om werkelijk een residueel inkomen op te bouwen.
Er zijn een aantal voordelen op te noemen als je het product op de eerste plaats stelt en niet de opportunity.
Dit zijn de twee belangrijkste voordelen.
Als mensen zich bij jou inschrijven vanwege de voordelen van het product, denk je dan dat de kans groot is dat ze een tijd blijven ? Absoluut. Ze gaan van het product houden en dat biedt een goede basis voor een opportunity.
Realiseer je dat er altijd ergens een beter betaalplan is. Geloof je het niet,je denkt dat jou bedrijf de best betalende opportunity heeft - wel...ga wat onderzoek doen. Ik zeg dit niet om jouw company onderuit te halen. Ik zeg dit omdat het waar is - er is altijd een bedrijf dat iets meer uitbetaald.
Als jij mensen in je business haalt alleen vanwege de zakelijke mogelijkheid, gebaseerd op hebzucht - wat denk je dan dat er gebeurt als ze een ander ontmoeten met een business-opportunity aanbod met een beter betaalplan? Ze zijn weg voor je zelfs maar met je ogen hebt kunnen knipperen. Het ging hun immers alleen maar om "hoeveel geld kan ik verdienen en hoe snel".
Zij hebben zich van het begin af aan al niet emotioneel verbonden gevoeld met het product.
Dit zijn belangrijke punten, dus voordat je dit zomaar afwijst en toch de zakelijke mogelijkheid voorop stelt. Wil ik je vragen eerst hier eens over na te denken.
Bovendien is het zo dat het moeilijk en ongeloofwaardig is om te vertellen dat je heel veel geld kunt verdienen met de zakelijke mogelijkheid als je zelf nog niet heel succesvol bent.
Het enthousiasme over het product kun je echter wel geloofwaardig uitdragen.