Is 3-way calling effectief

Eerlijk gezegd,  dat is een goede vraag.

Voor ik daar op in ga, wil ik eerst iets belichten dat van fundamenteel belang is voor iedere ondernemer.

Eén van de meest effectieve en productieve dingen die je als business-eigenaar kan doen, is je zelf positioneren als deskundige - ongeacht wat je vermarkt.
Op deze manier gaan andere jou benaderen  i.p.v. anders om.

Met dit in je achterhoofd, kijk je op een andere manier naar  3-way calls. Immers deze gesprekken positioneren een ander en niet jou.
Denk even aan de psychologische invloed van dit proces........

Als je een 3-way call voert met je upline of om het even  welk teamlid dan ook, wie bouwt dan aan geloofwaardigheid en vertrouwen en wie zet zich zelf neer als expert?

Jij in ieder geval niet. Prospects en klanten kopen over het algemeen liever van een deskundige, waarvan ze hebben ervaren dat die weet waar hij/zij het over heeft.
Het hele proces van 3-weggesprekken, zorgt er voor dat jij je niet als expert positioneert. In plaats van jou wordt iemand anders de expert.Bij wie denk je dat ze dan het liefst optekenen? Bij de persoon die zich zelf als deskundige neer zet of bij degene die iemand anders moest bellen omdat hij/zij er zelf niet toe in staat was.


Het lijkt op iets kopen van iemand die nog in training is - en al hoewel een prospect het misschien doet, hij doet het niet van harte.Denk hier aan wanneer je weer eens drie-weggesprek voert, of op een andere manier iemand anders zijn expertise inschakelt.


Het is tijd om zelf een expert te worden. Zorg dat je alles leert wat je mogelijkerwijs kan leren over je bedrijf, de manier van werken, je compensatie plan, je producten, product geschiedenis, ontstaan van je bedrijf, de mensen, de verhalen achter de producten etc.

Met deze informatie positioneer jij jezelf als expert, jij bent nu de persoon om met vragen naar toe te gaan.  Dan zet je geloofwaardigheid en kennis neer met als direct resultaat dat je meer mensen optekent.

Dit is iets eenvoudigs dat je makkelijk snel kan toepassen als je werkelijk een enorme organisatie wil op bouwen.

Leer alle ins en outs van je bedrijf - succes is een gevolg van expertise.

Ik weet, het klinkt schoolmeesterachtig en waarschijnlijk spreekt het van zelf, maar als je een beroep op andere deskundigen moet doen voor iets wat jij in de markt zet, straalt dat geen vertrouwen uit. Dat kost je distributeurs en product verkoop. 


Je wilt graag dat anderen jou benaderen. Als je je zowel online als offline goed positioneert, met de juiste marketingtechnieken is dat het resultaat. Ze benaderen jou omdat het goed voelt, ze hebben vertrouwen in je. Ze gaan met iemand in zee die alle ins en outs beheerst, iemand die ze kan helpen.

Wij kopen graag van deskundigen en liever niet van mensen die net beginnen of stagaires


Dit is de reden waarom drieweg calls, met een prospect, niet werken zo als je dat zou willen.

 
Reactie plaatsen