Het levensbloed voor je bedrijf zijn leads. Je hebt dagelijks een vloedgolf van hongerige prospects nodig, die JOU om meer informatie vragen.
Je kunt nooit te veel prospects hebben.
Maar de vraag is natuurlijk...... hoe krijg je die?
In een ander artikel heb ik het belang van het bouwen van een namenlijst genoemd en het creëren van een database. Laten we dit uitwerken ...
Heb je je ooit verdiept in de marketing modellen van enkele van de grootste bedrijven op aarde? Deze bedrijven maken gebruik van direct mail, televisie, radio, het internet en je ziet ze altijd als je aan hun producten denkt.
Zij gebruiken alle mogelijke vormen van reclame voor het maken van hun lijsten. Hun goudmijn (en die van jou dus ook) is hun database. Nu blijft de vraag natuurlijk... hoe begin je daarmee?
Er zijn veel manieren om hiermee aan de slag te gaan .
In de meeste berichten over dit onderwerp bespreek ik hoe we dat kunnen laten gebeuren met behulp van het internet, omdat dat voor de meeste mensen de weg van de minste weerstand is.
Over het algemeen vraagt offline marketing veel meer geld en dat is iets wat de meeste beginnende (netwerk marketing) business niet heeft, (dit is niet erg, maar ik wil gewoon niet dat je veel te veel uitgeeft van iets dat je niet hebt).
Ik ga er even van uit dat je al een data-capture of opt-in site hebt gemaakt die de voordelen beschrijft van jouw producten of diensten. Dan volgt nu de belangrijkste vraag...
Hoe krijg ik traffic naar mijn site!
Zonder verkeer is je site niets meer dan een zandkorrel op een plekje in het midden van de woestijn. Net zoiets als het zoeken naar een naald in een hooiberg. Haast niemand zal het vinden. Laten we het dus hebben over een aantal goede manieren om gekwalificeerd verkeer naar je website(s) te krijgen ...
Er zijn een aantal manieren ...
Er zijn ontelbaar veel betaalde banner en tekst netwerken. Het probleem met deze grote bedrijven is dat zij duizenden euro’s vragen, alleen al om te beginnen Met dit in het achterhoofd... Laten we eens kijken naar bewezen doeltreffende manieren die niet veel geld kosten.
Facebook, Twitter, Hyves, Youtube (en in de engelse taal zijn er nog veel meer). Dit zijn enkele van de grotere sociale netwerk sites waarvan ik je zou aanraden om je zo snel mogelijk bij aan te melden.
Denk je dat dit een voorbijgaande gril is? Denk nog maar eens na. Wat is de grootste uitdaging die zoekmachines in de afgelopen jaren hebben gehad?
Content / Inhoud. Zoekmachines zijn op zoek naar unieke content en hoe meer hoe liever. Ze kunnen er niet genoeg van krijgen. En daar komen o.a. bovenstaande sites in het spel. De zoekmachines spideren het en vinden de inhoud soms al binnen enkele uren na het publiceren van de informatie! Dit is geen gril ............ Hoe sneller zij de inhoud op pakken des te sneller jouw potentiële klanten je vinden via hun zoekopdrachten op internet.
En hoe zit het dan met pay per click advertenties? Ja, ik weet het ... PPC kan veel geld kosten en er zijn manieren om je dataverkeer voor niets - of bij na niets te krijgen (ik zal hiervan enkele mogelijkheden in de komende berichten bespreken). En bovendien is het best lastig om aan eisen van Google te voldoen. Je kunt echter ook bij facebook op deze manier adverteren (en bovendien goedkoper).
Maar eerlijk is eerlijk, er zijn veel voordelen aan het gebruik van PPC-advertenties. Het is snel, je bent al binnen enkele minuten live. En je hebt de controle over elk onderdeel van je campagne. Jij beheerst de keywords die je gebruikt, de advertentie zelf en de landings pagina waar jouw prospect naar toe wordt geleid.
Ja, je betaalt wel degelijk, iedere keer dat iemand op jouw advertentie klikt. Maar er zijn veel dingen die je kan doen om de kosten per klik te verminderen. Het is echt een uitdaging om zoveel goede leads via Google Adwords voor je bedrijf te verkrijgen dat de kosten er niet meer toe doen en je ruimschoots in winst bent. Maar omdat Google tegenwoordig lastig is voor kleine bedrijven raad ik je lieverde PPC van Facebook aan.
Dit zorgt niet alleen voor links naar je landings pagina (dat is een van de manieren waarop je profitert van het schrijven van artikelen), maar je positioneert jezelf ook als deskundige. Herrinner je je wat ik over positioneren heb verteld.
Denk hier eens over na ...
-Prospect typt iets in dat een relatie heeft met jouw bedrijf ...
-Prospect klikt op een link in de zoekmachine (de natuurlijke link, NIET PPC) ...
-Prospect leest/scant je artikel ...
-Prospect klikt op de link aan de onderkant van je artikel en gaat naar je data capture page.
-Prospect leest/scant je data capture pagina en laat zijn/haar informatie achter ...
Denk je dat jouw prospect echt geïnteresseerd is in wat je hebt?
Zeker weten. Voordat je zelfs spreekt met deze personen hebben ze al een artikel van zo’n 400 woorden gelezen en een data-capture pagina, voordat ze hun gegevens hebben achter gelaten (op je site om een lead te worden).
Hm ... Best een goed uitgangspunt.
Dat zijn enkele punten om mee te starten om gerichte bezoekers naar je site te krijgen. Ja, er zijn veel meer, maar dit zijn een aantal fantastische manieren om de zaak aan ’t rollen te krijgen. Ze zijn eenvoudig en leuk! Pas ze toe. Ga er mee aan de slag
Als je op zoek bent naar een groot aantal technieken die je vandaag in je business kunt gaan toepassen om het effect nu en in de toekomst te gaan ervaren... kijk dan op: https://jahoera.nl/alle-geheimen-van-netwerkmarketing/ en schrijf je in voor de nieuwsbrief en het gratis rapport.