Stel, je hebt de beslissing genomen om met een netwerkmarketing bedrijf te gaan werken. Het lijkt je prettig om, gezien de slechte economie, een extra inkomen op te bouwen zodat je dat altijd achter de hand hebt.
Maar tijdens je zoektocht naar een goed netwerk marketing bedrijf kom je er achter dat er ontzettend veel keuze is, er zijn heel veel bedrijven die op deze manier werken en het worden er steeds meer.
Waar moet je nu naar kijken en op letten zodat je het juiste, en voor jou passende, netwerkmarketing bedrijf kiest.
Regelmatig, spreek ik mensen die op deze manier hun eigen business op willen starten. Maar ook als je al een netwerkmarketing bedrijf hebt is het goed om je bewust te zijn van de sterke en zwakke punten van je bedrijf.
Vaak gebruiken mensen al lange tijd de producten voor ze op het idee komen er hun eigen netwerkmarketing bedrijf mee te beginnen. Ze hebben zelf dan al hele goede resultaten van de producten ervaren en denken het daarom makkelijk te kunnen promoten. Ook als ze dan merken dat ze weinig of niets verdienen blijven ze toch in de business omdat ze van de producten houden. En daar is niets mis mee.
Wil je echter een goed rendabel netwerkmarketing bedrijf opbouwen
dan zal je tijd en geld moeten investeren en je kennis over marketing moeten uitbreiden. Daarom is het belangrijk dat je zeker weet dat je een goed MLM bedrijf kiest. Een bedrijf dat over 30 jaar ook nog bestaat.
En ook al ben je waarschijnlijk niet helderziend, er zijn een aantal belangrijke punten waar je naar kunt kijken.
Stel je bij de keuze voor het juiste netwerkmarketing bedrijf de volgende vragen
en kijk kritisch naar de antwoorden. Bedenk het wordt jouw bedrijf, dus de enige die kan beslissen ben jij.
Het product: Voel je er passie voor of denk je dat je dat kan ontwikkelen. Is het een product waar mensen echt behoefte aan hebben, waarmee je mensen helpt, dat ze nodig hebben. Voelt het goed om dit product in de markt te zetten. Kan jij ook oprecht je eigen ervaring en enthousiasme delen.Bedenk, goed verkopen is de noodaak tot kopen activeren, niet de interesse in je product creëren. Mensen kopen iets omdat ze het gevoel hebben dat ze dit nodig hebben of niet zonder kunnen of willen. Dat gevoel, daar moet jij ze bewust van laten worden.
Exclusiviteit: Hoe exclusief is het product of de service die je aanbied. Zijn er meer (netwerkmarketing) bedrijven die dit in de markt zetten. Zo ja, wat maakt dit dan zo bijzonder. Is het een beschermt product.
Bestaanstijd: Hoe lang bestaat het netwerkmarketing bedrijf. Bestaat het langer dan zeven jaar, dan zijn de kinderziekten er uit en is het bedrijf al wat stabiel. Van de nieuwe bedrijven gaat 55% binnen 2 jaar failliet. Met een jong "moeder"bedrijf gaan samenwerken is dus een risico maar ook een uitdaging.
Leiding en management: Wat is hun achtergrond. Weten ze wat netwerkmarketing inhoud. Hebben ze voldoende kennis en ervaring met het product of de dienst die het netwerkmarketing bedrijf aanbied. Is er veel of weinig verloop.
Marketing; Hoe zet je het product in de markt. Mag je het op internet promoten. Zijn er regels (beperkingen) met betrekking tot reclame maken. Kunnen klanten via internet bestellen.Moet je zelf zorg dragen voor de levering. Daar gaat veel tijd in zitten, maar het zorgt wel voor persoonlijk contact. Of is er een wereldwijde bezorgdienst zodat je je klanten ook ver weg en zelfs buiten Nederland kan hebben. Voor de een belangrijk voor de ander niet.
Tot zo ver een paar belangrijke overwegingen bij de keuze om met het voor jou juiste netwerkmarketing bedrijf te gaan samenwerken. Dit zijn echter niet de enige vragen die je jezelf moet stellen. We hebben het bijvoorbeeld nog niet gehad over het compensatie plan en het volgen van de trainingen.
Nog één tip: Niet alleen het onderzoek, maar ook je gevoel is belangrijk. Voelt het na onderzoek goed. Start!
Voelt het niet goed, twijfel dan niet, ga op zoek naar een ander netwerkmarketing bedrijf, er zijn er heel veel.